Scotland shopping

Som jag sa förut finns det två shoppingmalls 10 min härifrån hotellet. En vanlig och en designeroutlet. Både idag och igår drog jag mig ner dit runt halv elva tiden. Det är faktiskt ganska skönt att gå runt och shoppa och så själv ibland, dessa två dagar tycker jag verkligen det samtidigt som att det verkligen ska bli skönt att spendera tid med mamma de kommande dagarna i Edinburgh då hon inte kommer att jobba mer.
 
Igår käkde jag frukost runt halv tolv på ett ställe som hette Lovefoodcafe, där åt jag american pancakes med bacon och maplesurup + en mangopassionpeach smoothie! Sen gick jag runt i hela vanliga shoppingcentret och undersökte kläder och sånt efter det (runt halv tre) drog jag till designeroutleten som låg brevid och spenderade två timmar där innan jag gick till starbucks för en alldeles för sen lunch. Efter det drog jag tillbaka till hotellet och kollade på 10 min av de nya PLL avsnittet tills det slutade funka.. sen kom mamma tillbaka och vi tog en taxi ner till stan (Edinburgh) med en av mammas arbetskambrater och åt middag.
 
Idag käkade jag frukost på starbucks (en grillad ostmacka och en iced caramel macchiato), bytte en skjorta som jag köpte igår mot en annan typ likadan skjorta inne på tommyhilfiger (de var lika men med en detaljs skillnad så jag tog en annan i samma storlek men den visade sig inte sitta likadant på), gick på bio (de hade en fet biosalong inne i designer outleten) såg filmen "red 2" en rätt så bra action/komedi film tycker jag, och sen drog jag till en stor supermarket och köpte med mig lunch som jag för inte så länge sedan åt här på hotellet, nu försöker jag fixa PLL avsnittet i väntan på att mamma ska komma tillbaka från jobbet!
 
1. Tommy Hilfiger. 2. Primark. 3. Skjortan som jag sedan bytte från Tommt Hilfiger. 3. Primark (en dans/mys tröja, köpte 2 till idag i andra färger, ska dela dom med mamma)
1. Nike sportshorts (har inbyggd cykelbyxa). 2. The bodyshops lemon bodybutter. 3. primark kragsmycke. 4. Primark
 
Ska försöka kolla in Barbour jackor och hunterstövlar inne i Edinburgh i helgen, de är ju mycket billigare här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0