6 TIMMAR SENARE

Imorse gjorde jag mig lite amerikanska pannkakor! Jag har gjort detta mycket de senaste helgerna men denna gång letade jag upp en nyttigare recept som jag tänkt dela med mig utav som var riktigt riktigt bra:)
 

För fyra personer 

Du behöver

4 ägg

1½ dl vetemjöl

1 dl rågmjö

l½ dl havregryn

6 dl mjölken

liten klick smör

½ tsk salt

1 tsk honung

1 tsk vaniljsocker

Gör så här

Vispa ägg tillsammands med mjölken, lägg i mjölet och havren och vispa ordentligt. Smällt sedan smör, och häll i det i smeten, häll i honungen saltet och vaniljsockret. Lägg in smeten i kylen och låt stå där i minst tio minuter. Ta sedan fram smeten och stek den.

Klart!

 

Som ni ser på bilden  hade jag hallon, blåbär och nötter i pannkakorna som gör det så otroligt mycket godare än vad det redan är, man kan ha hackad choklad i också det är mycket mumsigt!! Och sen får man ju inte glömma bort att ha på lite pannkaks-sirap ringlandes på;) (då blir det genast onyttigt igen men haha skitsamma).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0