Friday the 13th

 
Hej på er! Idag har jag bland annat blivit fotad till kattekatalogen jag snackade om förut. Haha vi fick stå i helt jätteawkward positioner och fotografen ba "ah men stå där och häng vid trappan, ja men så om ungdomar gör typ" haha världens lol på den. Nej men det var lite småkul endå! Kunde inte gå på min sista lektion (italianoo) pga att jag skulle befinna mig på nordeabanken klockan 15.30 för stipendie mottagning.  Visste inte alls vad som väntade, men det var som en liten mottagning med fika, andra stipendiater och lite folk från kommunen och nordea. Det var 4 andra individer/grupper som fått stipendie också, en tjej för sin konståkning, en tjej för sitt badminton spelande, en orkester för sitt arbete för musiken och jag för mitt dansande då! Man fick gå fram och ta emot en symbolisk check (har redan fått pengarna insatta på ett konto), blommor och ett fint diplom. Fick säga några snabba ord och blev frågad om mitt "roligaste dans minne" vilket alltid är så sjukt svårt att svara på så jag drog istället upp det minne som egentligen gjorde så jag verkligen fick min kärlek till dansen på riktigt. Nämligen när jag var nio år gammal, gick på audition för "Mowgli"/djungelboken som dansakademin satte upp (som snövit nu då) och jag blev vald att spela Mowgli som liten (bara i 2 scener men endå) och detta var då en väldigt stor grej för mig då för jag hade ju inte dansat så länge och det är ju väldas skoj att dansen hängt med och att jag nu har gått från att spela huvudrollen som liten till att spela huvudrollen som stor (snövit). Hahaha lite roligt sådär, och konstigt!! Detta har nu blivit ett jättelångt inlägg hehe så jag ska ta och runda av detta nu med att säga att jag senare gick på stan med mamma, köpte mig ett par efterlängtade skor, kollade på glasögon åt henne och så mötte vi sedan upp pappa och danne för en middag på aalto, fantastisk resturang! No otursdag här inte
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0