Snabb vecka

Hej!
Kom precis hem från jazzen. En av mina jazzlärare är mammaledig så vi har en vikarie hela denna termin, tror att det kommer att funka bra! Och goooosh vilken snabb vecka, känns som tisdag typ? Aja, Idag började jag skolan klockan 10.05 med kommunikation som första lektion följt av lunch, sociologi, psykologi och slutade 16.15 med retorik. På retoriken skulle vi idag ha med oss en presentation som vi tyckte var bra. De flesta tog tal av olika slag med det fanns även några som tog musikframträdanden, radioprat osv. Jag bestämde mig för att ta någonting lite annorlunda, nämligen ett dansklipp jag tycker himla mycket om! Man kan ju uttrycka sig på så många olika sätt, bland annat med kroppsspråk, i numret (som kommer från sytycd.. lol) så kan man även koppla ihop rörelserna med musiken och uttrycken i ansiktena, kläderna och då få en historia berättad. Jag tycker detta är ett väldigt bra nummer därför att det speglar samhället idag. Vi hamnar på olika platser och går olika vägar. Stycket handlar förövrigt om två män som möts på gatan, den ena har ett "fint" jobb en "bussines man" kan man kanske säga, och den andra en hemlös på gatan. Efter de kollat varandra i ögonen upptäcker de att de är gamla kompisar. Haha jag älskar att detta verkligen var det allra första jag tänkte på när han bad oss att leta efter en bra presentation.. just detta nummer liksom (vilket är skumt för jag glömmer oftast alla sytycd stycken efter jag sett dom men detta som var aktuellt typ 3 år sen har suttit kvar i huvudet).
 
HÄR kan du se klippet. själva numret börjar ca 1:14. Enjoy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0